مسلمان شدن یک زن کاتولیک انگلیسی در شیراز
ساعت ۱٠:٢٥ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢٧ فروردین ۱۳۸۸  

 یک بانوی مسیحی کاتولیک که ساکن و تبعه کشور انگلیس است به همراه همسر مسلمان خود به دفتر تولیت آستان شاهچراغ(ع) در شیراز مراجعه و به دین مبین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری تشرف یافت.

 «مارتیس وی‏هن» با خانواده همسر خود در دفتر آیت الله سید محمد مهدی دستغیب متولی شاهچراغ حضور و پس از ادای شهادتین به اسلام تشرف یافت و نام مبارک زهرا را برای خود انتخاب کرد.

 

وی در یکی از بیمارستان‌های سلطنتی منطقه چلسی لندن پرستاراست و همسرش آقای زارع که یک ایرانی مسلمان است نیز در بخش تحقیقات و پژوهش دانشگاه لندن مشغول به فعالیت می‌باشد.

«مارتیس وی‏هن»(زهرا) گفت: آشنایی من با همسر و خانواده او در زمان بیماری پدرشوهرم که در یکی از بخش‌های بیمارستان بستری بود و من پرستار او بودم اتفاق افتاد که سرانجام به ازدواج من با همسرم منجر شد.

 

برای دید و بازدید به منزل مادرشوهرم که زن مومنی است می‌رفتم و متوجه نمازخواندن او می‌شدم که این امر مرا کنجکاو کرد و از او پرسیدم که هنگام نماز خواندن با چه کسی صحبت می‌کند و چه می گوید.

 

 او با محبت از الله و راز و نیاز با او و فلسفه نماز و اسلام برایم گفت و مرا مجذوب کرد. با تداوم و مطالعه، بیشتر راجع به اسلام آموختم، بنابراین مسلمان شدنم را بیشتر مدیون او هستم.

 

این پرستار تازه مسلمان آرزو کرده روزی تمام مردم جهان مسلمان شوند و زیر سایه اسلام در صلح و برابری زندگی کنند زیرا اسلام دین کاملی است.


 
صدور فتوا در خصوص آداب استفاده از تلفن همراه توسط علمای هند
ساعت ۱٠:٠٦ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢٧ فروردین ۱۳۸۸  

هیئت روحانیون جامعه اشرف مدارس در شهر کانپور، واقع در شمال هند، قانون جدیدی برای استفاده از تلفن همراه صادر کرد.

در این فتوا، استفاده از آیات قرآن به عنوان زنگ تلفن همراه ممنوع شده است.

 

قیاس‏الدین، یکی از روحانیون برجسته این هیئت گفته "هنگامی ‏که صدای قرآن توسط گوشی پخش می‏شود و در همان حال صدای قرآن را قطع کرده و جواب تلفن را می‏دهیم کار نادرستی است و گناه به شمار می‏آید و به طور کلی گوش دادن قرآن به این نحو برخلاف موازین اسلامی محسوب می‏شود."

 وی همچنین گفته است مسلمانان باید از این امر جدا خودداری کنند، زیرا این کار اثرات نادرستی بر روی جوانان و کودکان می‏گذارد.

 همچنین استفاده از تلفن همراه به این صورت را در جاهای نامناسب دیگر از جمله دستشویی‏ها مورد انتقاد وی قرار داد.

این هیئت در ادامه دستورات خویش، استفاده از گوشی همراه در حالت ویبره (لرزان) را نیز در هنگام نماز خواندن ممنوع اعلام کرد.

 قیاس‏الدین در این زمینه نیز افزود: "این کار باعث حواس‏پرتی و عدم توجه به پروردگار می‏شود. برای یک مسلمان ننگ است که حتی در زمان اندکی که می‏خواهد با خداوند خلوت کند، توجه قلبی نداشته باشد".


 
آب و هوا هم فصولش گم کرده است!
ساعت ٩:٥٢ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٦ فروردین ۱۳۸۸  

 

آب و هوا هم فصولش گم کرده است!

n00015437-r-b-004.jpg

در چند روز اخیر شاهد حرکات و فعالیتهای نابجایی از آب و هوا هستیم، که معلوم نیست چه اش شده است؟

اگر می باری که باران نرم ببار!

اگر نمی باری که آرام بگیر!

 این برف و باران باریدنت چیست؟

تگرگ، قلوه سنگ یخی فرستادنت دگر چیست؟

عزیزم بهار است، زمستان چندی است رخت بر بسته است!

شاید تقویم ها دگرگون شده است!

یا که اشکال در چرخش است!

زمین انحرافی یافته یا که خورشید دور و نزدیک شده است!

کشاورز در آغوش گیری و باغبان خنجر  زنی!

باغبان نور  تابانی و کشاورز  آتش زنی!

دگر بار هر دو را قهر می کنی!

ادامه اش بیچارگان را غرق می کنی!

می شود، رسم آب و هوایی ندانی!

اگر اشتباه در دعاییم، تو خوب اش بکن!

اگر گیج انواع خواهش شدی، پیچش بکن!

ملایم شو و عادت به خوبی بکن!

به جرم یکی، دیگران را مسوزان!

به عصیان جمعی، خلایق نه سیلان!

یکی گفت بباران، ببینش صلاست (بخوانید صلاح اش است)!

یکی گفت بس است، ته جوی بین رسید!

عارفی گفت شده گرم، سر درختی چه شد!

زردآلو و گیلاس و آلبالو چه شد!

هلو، چاقاله بادام که پارسال نوبرانه نشد!

تحمل به فقدان امسالش نشد!

تو فرمانبری از حکیمش بکن!

همه حوائج هدایت به منیعش بکن!

اگر با تو شوخی کرده ام مرا نیز ببخش.

یقیناً همه کرد و نکردت از اوست.

اگر این گونه گفتم تسلی خود است.

به دل نگیر و کارت بکن!

ما به رفتار تو خو کرده، خود وفق می دهیم!


کلمات کلیدی: طنز ،شعر ،شوخی ،آب و هوا
 
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اوباما را به مسجدی در ترکیه برد!
ساعت ٩:۳۱ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٦ فروردین ۱۳۸۸  

اوباما را در مسجد دیدند!

اخیراً "اوباما" سفری به ترکیه داشت. در کنار برنامه های رسمی اش در این سفر، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه او را به مسجد برد.

siasy - 9.jpg

نمی دونم این مسجد در آنکارا بود یا استانبول، اما یک سری عکس هایی از سایت "آینده" گرفتم که این بازدید را با دریچه دوربین به تصویر صامت کشیده است.

 

جهت دیدن بقیه عکسها و مطالعه بقیه مطالب بر روی ادامه مطلب کلیک کنید


 
رکورد شکنی اخراجی ها2 در سینمای ایران از مرز 5میلیارد تومان فروش می گذرد!؟!
ساعت ۸:٤٧ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢٥ فروردین ۱۳۸۸  

رکورد شکنی اخراجی ها2 در سینمای ایران از مرز 5میلیارد تومان فروش می گذرد!؟!

اخراجی ها2.jpg

        فیلم سینمایی اخراجی ها 2 در ادامه تریلوژی اخراجی ها ١ با کارگرانی "مسعود ده نمکی "، این روزها پس از شروع اکران در آخرین روزهای سال87 در حال نزدیک شدن به فروش 5میلیاردی است. با فرض فروش  هر بلیط 2000تومان و تقسیم 5میلیارد به این عدد تعداد مخاطبان و تماشاچیان این فیلم در سینماها معادل 2 میلیون و 500هزار نفر خواهد بود، که در این معیار نیز رکورد و شاخص بی سابقه ای را از خود بجای گذاشته است.

صاحب امتیاز پخش کننده فیلم اخراجی ها2 می گوید؛‌در صورت ادامه سیر صعودی استقبال از این فیلم، موفق به فروش 12میلیارد تومان خواهد شد. این در حالی است که تلاش تهیه کنندگان و سازندگان فیلم در کشور در اوج خود بدنبال پیوستن به جمع میلیاردی هاست.

 اخراجی های2، بعد از اخراجی ها1، کلاه قرمزی و آتش بس که در تاریخ سینمای ایران، رکورد شکنی داشتند، این بار در حال رسیدن به یک رکورد رؤیایی در سینمای ایران است که می تواند جایگاه فیلم سازی در ایران را بالا برده و شاخص ها در ارزیابی را بسیار رفیع نماید. این حادثه در سینمای ایران، انگیزه و افق تهیه کنندگان و کارگردانان جوان را برای دستیابی به موفقیت های بزرگتر و بیشتر فراهم کرده است.

 از سویی دیگر اقبال عمومی در رفتن به سینما نیز شواهد خوش یمنی برای فرهنگ سینمایی خواهد بود. حقیقتاً وقتی می بینم همکاران و اطرافیانم که بعضاً در عمر خود راه سینما را بلد نبودند، آدرس سینماهای اکران کننده اخراجی ها2 را می پرسند، حاکی از گستردگی تأثیر این فیلم در جذب مخاطب است.


 
ایران سیزدهمین مصرف کننده برنج و ایرانیان نان خورترین در جهان!
ساعت ٧:٥٢ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢٥ فروردین ۱۳۸۸  

ایران سیزدهمین مصرف کننده برنج و ایرانیان نان خورترین در جهان!

آیا این خبر، نشان دهنده مصرف زیاد این کالا در سبد خانوار ایرانی است؟ با یک حساب سر انگشتی، موقعیت جمعیتی کشورمان را در بین دیگر کشورهای جهان بعد از کشورهای؛ چین، هندوستان، پاکستان، اندونزی، برزیل، آمریکا، روسیه، ژاپن، آلمان، بنگلادش، مصر، نیجریه، مکزیک، فیلیپین، ویتنام و اتیوپی خواهیم یافت. و با رتبه 17 که در بین کشورها داراست، 16کشور را قبل از خود دارد. این نشان می دهد، حداقل کمی از میانگین مصرف سرانه دنیا بایستی مصرف بیشتری داشته باشیم. در آمارهای مختلف میانگین مصرف 36 تا 42 کیلوگرم سرانه مصرف برنج در کشور اعلام می شود. این میزان از مصرف متوسط سرانه جهانی بالاتر نیست.

در کنار این کالای پرمصرف در سبد کالای خانوار هر ایرانی، شکر 3کیلوگرم و روغن 5/4کیلوگرم بالاتر از متوسط مصرف سرانه جهانی است.

در مصرف نان، پرمصرف ترین جهانیم. سرانه مصرف نان در ایران حدود 160 کیلو است که نسبت به کشورهای اروپایی نظیر فرانسه که 56 کیلوگرم و در آلمان 70 کیلوگرم در سال است بیشتر است.


 
استقبال 45 کشور عربی از نسخه عربی سریال حضرت یوسف(ع)
ساعت ٦:۳٢ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢٥ فروردین ۱۳۸۸  

استقبال 45 کشور از نسخه عربی سریال حضرت یوسف(ع)

yousef%20Payambr.jpg

اینکه در هر خانواده ایرانی فردی در شب شنبه ساعات پایانی شب، منتظر چیست؟ مصداق قریب به اتفاق خانواده های ایرانی است که پای گیرنده های تلویزیونی خود در انتظار پخش سریال حضرت یوسف(ع) هستند. واقعاً‌ گزاف نیست بگوییم که این سریال، پرمخاطب بوده و توانسته بیننده های تلویزیونی را در پای گیرنده ها میخکوب کند. سریال موفق فرج الله سلحشور این روزها نقل هر محفلی در بررسی و تحلیل است. در این بین برچسب های اهداف سیاسی نیز به آن زده شده است. نیز عده ای در مقایسه این سریال با نسخه آمریکایی آن بر آمده اند و از این باب تحلیل های متفاوت و گاه منتقدانه ای را به این سریال وارد کرده اند. شبه اندازی در روایت قرآنی و تطبیق آن با این سریال نیز از دیگر بحث های ایجاد شده در کنار پخش این سریال است. تهیه و ارسال تعداد بیشماری پیامک با الهام گیری از این سریال و مضامین پرداخته شده که غالباً طنز آلود و گاهی توهین آمیز نیز می باشد، از دیگر اثرات پخش و تأثیر پذیری آن در افراد می باشد.

اما نکته جالب توجه در این زمینه با توجه به دریافت برخی کشورهای همسایه که همزبان بوده یا جمعیت زیادی از فارسی زبانان در آن ساکنند، جذابیت آن نیز در آن نقاط و اطرافشان نقل محافل شده است.

برخی کشورهای عربی که تعداد آنها به 45 کشور می رسد مشتری نسخه عربی سریال حضرت یوسف(ع) شده اند. همه اینها مؤید این نکته است که این سریال که بر اساس داستانی قرآنی، فیلمنامه نویسی و تهیه شده است، توانسته است ظهور و بروز شایسته ای را از این نوع سریالها در بین مخاطبانش که فرا مرزی نیز می باشند داشته باشد.


 
اول به نام دوست، که هرچه هست از اوست
ساعت ٩:۱٩ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٢٥ فروردین ۱۳۸۸  

...و خداوند من حکیم بود

روزی شخصی که شاهد خروج پروانه ای از پیله اش بود ، منفذ کوچکی را در پیله دید که پروانه  با تلاش بسیار مشغول خارج شدن از آن است و علی رغم سعی و کوشش فراوان نمی تواند از پیله خارج شود.

شخص که جدال پروانه را برای خروج می دید تصمیم گرفت تا برای کمک به او با قیچی منفذ پیله را باز کند  تا شاپرک راحت و آسان از آن خارج شود. پروانه خارج شد اما با کمال تعجب به جای اینکه بالهایش را بگشایدو آماده پرواز شود شروع به خزیدن کرد و هرگز نتوانست پرواز کند.

محدودیت پیله و تلاش لازم برای خروج از سوراخ راهی بود که خدا برای ترشح مایعاتی از بدن پروانه به روی بالهایش قرار داده بود تا پروانه بعد ازخروج از پیله بتواند پرواز کند.

گاهی تلاش همان چیزی است که  در زمین نیاز داریم ،اگر خدا اجازه می داد که بدون هیچ مشکلی زندگی کنیم فلج می شدیم، به اندازه کافی قوی نبودیم و هرگز نمی توانستیم پرواز کنیم.

 

*من از خدا قدرت خواستم،خدا مشکلات را بر سر راهم قرار داد تا قوی شوم.

*من دانایی خواستم، خدا به من مسئله داد تا حل کنم.

*من سعادت خواستم، خدا به من قدرت تفکر و قدرت تفهیم داد.

*من جرات خواستم، خدا موانعی سر راهم قرار داد تا برآنها  غلبه کنم.

*من عشق خواستم،او افردی را به من  نشان داد که نیازمند کمک بودند.

*من محبت خواستم ،خدا فرصتهایی برای محبت کردن داد.

*من به هر چه خواستم نرسیدم، اما به هر چه نیاز داشتم رسیدم؛

 

....زیرا که خداوند من حکیم بود. 


کلمات کلیدی: خدا ،تلاش ،حکمت ،مصائب
 
عکس هایی زیبا از اتاق خواب
ساعت ۱٠:٤٤ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸  

عکس هایی زیبا از اتاق خواب

اجتماعی - 13.jpg

 

جهت مشاهده بقیه تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک کنید


کلمات کلیدی: تصویر ،عکس ،اتاق خواب ،اجتماعی
 
"مایلی کهن" سرمربی تیم ملی فوتبال شد
ساعت ۱۱:۱۱ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱٧ فروردین ۱۳۸۸  

"مایلی کهن" سرمربی تیم ملی فوتبال شد

398140808_orig.jpg

 

محمد مایلی کهن، معروف به حاجی مایلی پس از چند سال دوری از تیم ملی دوباره سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان شد.

یک اعتقاد جاری در جامعه این است که شکوفا ترین و پرقدرت ترین تیم ملی فوتبال کشورمان در دوران مربی گری مایلی کهن در تیم ملی رقم خورد.

در دورانی از فعالیت این مربی که تیم کشورمان توانست اشک کره ای ها را در آورده آنها را با نتیجه ۶به 2 شکست دهند. همچنین این عربستانی که امروز تیم ملی فوتبال کشورمان را در وضعی قرار داده است که برای صعود به جام جهانی به اما و اگرها چشم دوخته است را با نتیجه 3 به صفر شکست دهد.

محمد مایلی کهن، در کنترل و تسلط به عوامل حاشیه ای بزرگترین مشکل امروز جامعه فوتبالی کشور تبهر دارد. ایشان اگر با به روز کردن اطلاعات خود و استفاده از پتانسیل های موجود کشور خود را مجهز کند، با سوابق و تجربیاتی که دارد می تواند راه صعود کشورمان به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را هموار سازد. راهی که بسیار دشوار و سخت شده و از گلوگاه های ناشناخته آسیای شرقی تا ورزشگاه آزادی وسعت دارد.


 
مصادیق اسراف
ساعت ۸:٤٧ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۸  

مصادیق اسراف

استفاده نادرست از هر چیزی، اسراف به شمار می آید. حال با این تعریف ببینیم چقدر ذهنیت ما از مصرف و اسراف در استفاده صحیح است.

معمولاً با شنیدن کلمه اسراف ذهنمان سریعاً به سمت مصارفی شعاری سوق می یابد. اسراف در آب،برق، نان، سوخت از این مواردند. اما آیا واقعاً اسراف به همین موارد خلاصه میشود.

در زندگی شخصی خود و اطراف خود بسیار استفاده ناصحیح از امکانات و فرصت ها داریم که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

استفاده از ماشین لباسشوئی 6 یا 7 جهت شستشوی حجم لباس بسیار کم، این خود هدر دادن امکانات و فرصت هاست. اما آنچه در این مصداق مورد توجه است مصارفی چون برق و آب می باشد. کمتر به این نکته توجه کردیم که ما چقدر به ماشین لباسشوئی با این حجم شستشو نیاز داریم، یا اگر به آن نیاز داریم و در خانواده ای پر جمعیت زندگی می کنیم چرا استفاده بهتری از آن با برنامه ریزی صیحیح تر انجام نمی دهیم. یعنی فواصل زمانی شستشو را طوری تنظیم نمی کنیم تا بتوانیم در هر بار شستشو حداکثر بهره برداری درست از آن را داشته باشیم. چه اگر چنین شود، در استفاده امکانات(در این مورد ماشین لباسشوئی، برق، آب و مواد شوینده) و فرصت (زمان تخصیص داده شده به فعالیت شستشو) دچار اسراف نشده ایم. فرآیند این اصلاح در استفاده را بهره وری نیز می گویند.

با این مثال ساده خواستم تا توجه مخاطبان و مراجعان را به سمت انواع اسرافها جلب کرده تا راه اصلاح این گونه مصادیق استفاده نادرست از امکانات و فرصتها را با چاره جوئی یافته به عموم عرضه کنیم.


 
دایی رفت به همان سادگی که آمد و البته نه به مشکوکی آمدنش!
ساعت ٥:٢۱ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱٠ فروردین ۱۳۸۸  

دایی رفت به همان سادگی که آمد و البته نه به مشکوکی آمدنش!

علی دایی - 33.jpg

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بدنبال نتایج ضعیف در مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی در منطقه آسیا و با انجام 5 بازی در دور دوم این مسابقات(گروهی) با کسب 6 امتیاز و یک برد در مقابل کره شمالی و یک باخت مقابل عربستان و سه تساوی برابر تیم های کره جنوبی، امارارت متحده عربی( ضعیف ترین تیم گروه) و عربستان صعودی به کار خود با تصمیم به برکناری وی از سوی مسوولین فدراسیون فوتبال پایان داد.

علی دایی که با حرف و حدیث های فراوان بدنبال یک سری مقدمات انتخاب افرادی با شانس بیشتر و معرفی دقیقه نودی وی به این سمت منسوب شده بود، نتوانست انتظارات را برآورده کند و همانند موفقیت هایش در نقش بازیکن و مهاجم تیم ملی افتخار آفرینی کند.

و حال بزرگترین منتقد روش و شیوه انتخاب و معرفی وی به سمت سرمربی گری تیم ملی، گزینه اصلی برای تصدی این پست می باشد.

افشین قطبی بهمراه محمد مایلی کهن، مجید جلالی، امیر قلعه نویی، منصور ابراهیم زاده و پرویز مظلومی اسامی مطرح در مذکرات و گمانه زنی های مطبوعاتی هستند.


کلمات کلیدی: ورزش ،فوتبال ،تیم ملی ،سرمربی
 
جزئیات استخدام سی هزار نیروی جدید در شهرداری های کشور
ساعت ۱۱:۱۳ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٩ فروردین ۱۳۸۸  

جزئیات استخدام سی هزار نیروی جدید در شهرداری های کشور

بدلیل حجم زیاد جذب نیرو در شهرداری های کشور و سیل کارجویانی که یا بیکارند و شغل مناسب و مورد علاقه خود را ندارند، جزئیات استخدام سی هزار نیروی جدید در شهرداری های کشور را بنقل از پایگاهجامعاینترنتیشهرداریمشهد(شهر الکترونیک مشهد) به همت یکی از دوستان در اینجا می آورم؛

رئیس ستاد مرکزی استخدام شهرداری های کشور گفت: به زودی سی هزار نیروی جدید در شهرداری های کشور جذب خواهد شد.

مهندس «عزیز دولتخواه» با اشاره به پذیرش این نیروها از طریق برگزاری آزمون استخدامی، خاطرنشان کرد: مراحل نام نویسی،‌ توزیع کارت،‌ برگزاری آزمون،‌ ارزیابی نتایج و اعلام اسامی پذیرفته شدگان دو برابر ظرفیت در یک نوبت توسط سازمان سنجش انجام می شود.

وی از آغاز نام نویسی متقاضیان از اواسط اردیبهشت ماه 88 خبر داد و افزود: یک ماه بعد از نام نویسی،‌ آزمون مربوطه به صورت سراسری برگزار خواهد شد. دولتخواه با بیان اینکه این آزمون در تمام شهرهایی که بیش از یک صد هزار نفر  جمعیت دارند برگزار می شود، گفت: آزمون استخدامی در دو بخش اطلاعات عمومی شامل (معارف اسلامی،‌ تست هوش، ‌مهارت های اول و دوم ICDL و تاریخ معاصر) و اطلاعات تخصصی در مورد مشاغل مورد نظر برگزار خواهد شد. همچنین مطالعه دانش نامه جامع مدیریت شهری و روستایی که توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تهیه و به چاپ رسیده، ‌برای شرکت در این آزمون لازم است، جهت دریافت فایها که در سه بخش ارائه شده است کلیک نمایید: بخش یک، بخش دو،‌ بخش سه (در صورت تمایل جهت دریافت فایل می توانید با در دست داشتن یک عدد CD خام به آدرس : میدان شهدا ، شهرداری مرکز ، طبقه همکف مدیریت روابط عمومی و بین الملل بخش رسانه ها مراجعه نمایید).

رییس ستاد مرکزی استخدام شهرداری های کشور اضافه کرد: با برگزاری این آزمون 15 درصد یعنی حدود چهار هزار و پانصد نفر دارای مدرک دیپلم، همین تعداد با مدرک فوق دیپلم، جذب شهرداری های کشور به غیر از تهران می شوند و 21 هزار نفر نیز با مدرک کارشناسی و بالاتر به استخدام شهرداری ها در می آیند.

وی تأکید کرد: در چهارچوب اصلاح ساختار جدید شهرداری ها هیچ فرد شاغلی بیکار نمی شود بلکه همه شاغلان فاقد مدارک مورد نیاز شهرداری از طریق شرکت های خدماتی فعالیت خود را در شهرداری ها ادامه می دهند. دولتخواه با بیان برنامه اصلاح ساختار شهرداری ها از سال 85 و براساس 9 الگوی ساختار سازمانی پیشنهادی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت آغاز شده است،‌ گفت: تا سه ماهه نخست سال جاری اصلاح ساختار از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: پس از اصلاح ساختار، پست های کارشناسی که قبلأ پنج درصد پست های شهرداری های کشور بوده به حدود 65 درصد افزایش یافت و پست های کارگری هم از تمام شهرداری ها حذف شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها با اشاره به اینکه در حال حاضر 68/7 درصد کارکنان شهرداری های کشور مدرک تحصیلی شان زیر دیپلم است گفت: 18/8 درصد شاغلان دارای مدرک دیپلم، 3/3 درصد فوق دیپلم 9/2 درصد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند که عمده آنها شهردار یا معاون شهردار هستند.

وی با بیان اینکه با جذب نیروهای جدید، پست های کارگری در شهرداری ها حذف و جای خود را به پست های کارشناسی می دهند، یادآور شد: دارندگان مدرک دیپلم در همه رشته ها حتی فنی و حرفه ای و کار و دانش، دارندگان مدارک فوق دیپلم با گرایش همه رشته های زیر گروه ریاضی،‌ فنی،‌ علوم انسانی و در برخی مواد هنر می توانند در آزمون سال آینده شرکت کنند.

این مقام مسؤول افزود: برای شرکت در این آزمون با همکاری سارمان سنجش، دفترچه های راهنمایی همچون آزمون کنکور سراسری منتشر و شرایط عمومی داوطلبان و مواد امتحانی به صورت کامل در آن درج شده و متقاضیان علاوه بر این می توانند از طریق سایت اینترنتی www.estekhdam.org.ir اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنند.

وی در مورد نیروهای کارگری شهرداری ها هم گفت: این نیروها به تعاونی های جدید تشکیل شده بر اساس اصل 44 سپرده می شود که تحت نظارت شهرداری ها فعالیت می کنند.

آدرس جدید مربوط به ستاد مرکزی استخدام شهرداریها http://samashahr.imo.org.ir می باشد.

718 نیروی جدید برای شهرداری مشهد

 مدیر منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه شهرداری مشهد نیز در این خصوص گفت: همزمان با جذب نیروهای جدید در شهرداری های سراسر کشور، 718 نفر نیروی انسانی نیز در شهرداری مشهد استخدام پیمانی خواهند شد.

«اصغر منجمی» تقویت بدنه کارشناسی شهرداری را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در این آزمون، فارغ التحصیلان رشته های مختلف تحصیلی در مقاطع فوق دیپلم و بالاتر جذب شهرداری خواهند شد که با این کار، سهم نیروی کارشناسی شهرداری مشهد بالغ بر 60 درصد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه محدودیتی در جنسیت افراد برای پذیرش وجود ندارد، افزود: نیروهای جذب شده به استخدام پیمانی شهرداری در آمده و از حقوق و مزایای کارکنان رسمی بهره مند می شوند.

مدیر منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه شهرداری مشهد با اشاره به اینکه، مشهد یکی از شهرهایی است که بیشترین تنوع در رشته های استخدامی را خواهد داشت، اظهار کرد: با جذب این نیروها و توزیع آنها در مناطق و نواحی، امید می رود با جذب نیروی انسانی متخصص و استقرار آنها در نواحی و مناطق شهرداری و ستاد شاهد افزایش و تسریع در خدمات رسانی و در نتیجه رضایت مندی شهروندان را از شهرداری شاهد باشیم.

--------------------------

تکمیلی:

سامانه ثبت نام آزمون استخدامی شهرداری‌ های کشور

http://register.omorshahrdari.ir/


 
نوروز عیدی ایرانی است نه زرتشتی
ساعت ۱۱:٠۳ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٩ فروردین ۱۳۸۸  

نوروز عیدی ایرانی است نه زرتشتی

untitled.jpg

با دریافت مطلبی بصورت رایانامه از یکی از دوستان خوبم، در اینجا به نقل از ایشان مطلبی از سید شهیدان اهل قلم "شهید سیدمرتضی آوینی" درباره نوروز درج می کنم؛

نوروز رستاخیز خاک است و عید صیام رستاخیز جان و انسان روح کبریایی است که در خاک فقر دمیده اند. بل نوروز جسم جهان تازه می شود و با صوم، جان جهان که انسان است. جسم و جان اگر چه تعارض ذاتی ندارند، اما در این جهان از هم انتزاع گرفته اند، چنان که جمال و کمال نیز چنینند و به قول ان بزرگوار، (در این جهان، زیبایی جنازه حقیقت را بر دوش می کشد.) نادر است انکه زیبایی صورت با زیبایی سیرت جمع شود، انجا که ان یکی هست این یکی نیست و هر جا که این یکی هست، دیگری نا یافتنی است.

نوروز رستاخیز خاک است و عید صیام رستاخیز جان. خاک محتاج زمستان است تا پذیرای بهار شو د و جان محتاج صوم است تا روح به اعتدال ربیع واصل شود، تا خورشید عشق از افق جان طلوع کند و نسیم لطف بوزد و درخت دل به شکوفه بنشیند... و این بهار درون است.

نوروز عیدی ایرانی است نه زرتشتی. جشن های مذهبی زرتشتیان (گاهنبار) نام دارد و عید نوروز جمشیدی درست بعد از ششمین و آخرین گاهنبار قرار گرفته  است. در (برهان قاطع) – فرهنگ فارسی قرن یازدهم تالیف محمد حسین متخلص به برهان خلف تبریزی – ذیل کلمه (نوروز) آمده است:

نوروز – به معنی روز نو است، و آن دو باشد: یکی نوروز عامه و دیگری نوروز خاصه، و نوروز عامه روز اول فروردین ماه است که آمدن آفتاب به نقطه اول حمل باشد و رسیدن او بآن نقطه اول بهار است. گویند خدای تعالی درین روز عالم را آفرید و هر هفت کوکب در اوج تدویر بودند و اوجات همه در نقطه اول حمل بود، درین روز حکم شد که بسیر و دور درآیند و آدم علیه السلام را نیز درین روز خلق کرد، پس بنابراین این روز را نوروز گویند. و بعضی گفته اند که جمشید که او اول جم نام داشت و عربان او را منو شلخ میگویند سیر عالم میکرد، چون بآذربایجان رسید فرمود تخت مرصعی را بر جای بلندی رو بجانب مشرق گذارند و خود تاج مرصعی را بر سر نهاده بر آن تخت بنشست، همینکه آفتاب طلوع کرد و پرتوش بر آن تاج و تخت افتاد، شعاعی در غایت روشنی پدید آمد، مردمان از آن شادمان شدند و گفتند این روز نو است، و چون بزبان پهلوی شعاع را شید میگویند این لفظ را بر جم افزودند و او را جمشید خواندند، و جشن عظیم کردند، و از آن روز این رسم پیدا شد – و نوروز خاصه روزی است که نام آن روز خرداد است و آن روز ششم فروردین ماه باشد و در آن روز هم جمشید بر تخت نشست و خاصان را طلبید و رسم های نیکو گذاشت، و گفت خدای تعالی شما را خلق کرده است، باید که بآبهای پاکیزه تن بشویید و غسل کنید و بسجده و شکر او مشغول باشید، و هر سال در این روز بهمین دستور عمل نمایید، و این روز را بنابراین نوروز خاصه خوانند. و گویند اکاسره هر سال از نوروز عامه تا نوروز خاصه که شش روز باشد حاجتهای مردمان را بر آوردندی و زندانیان را آزاد کردندی و مجرمان را عفو فرمودندی و بعیش و شادی مشغول بودندی، و معرب آن نیروز است.

در عید نوروز زرتشتیان نیز سفره عید می اندازند، اما رسم هفت سین فقط مختص ایرانیان مسلمان است و منشا آن نا معلوم. سفره عید زرتشتیان آیینه و گلاب پاش دارد، نقل سفید و ظرفی آب که در آن چند سکه انداخته اند و برگ آویشن و میوه ای چون انا یا نارنج یا سیب، یک مجمر آتش و کتاب (اوستا)، گلدانی پر گل، شمع هایی روشن چیده در اطراف سفره و ظرف هایی از نان، سبزی، آجیل...و خوراک های پخته. آنان روز اول عید پیش از طلوع آفتاب بر پشت بام ها آتش می افروزند و عود و صندل می سوزانند. خانه تکانی و سبز کردن حبوبات نیز از رسومی است که اختصاص به زرتشتیان ندارد. در روایتی که معلی بن خنیس از امام صادق (ع) نقل کرده، آمده است که:

نوروز، روزی است که در آن خداوند از بندگان خویش میثاق ستانده است که او را عبادت کنند و شرک نورزند... و آن نخستین روز طلوع خورشید است... و هیچ روز نوروز نیست مگر آنکه ما در آن انتظار فرج داریم، که آن از ایام ما و شیعیان ماست. عجم آن را حفظ کرده است و شما ضایعش کرده اید... و چون نوروز آید غسل کن، نظیف ترین لباسهایت را در بر کن و خود را به خوشبوترین عطرها یت معطر کن و آن روز را روزه دار...

شواهد تاریخی بسیاری وجود دارد که پس از شکست ایران در جنگ با سپاه اسلام، مردم ایران به اختیار خویش و به تدریج اسلام آورده اند. مردم طبرستان تا قرن سوم هجری هنوز دین اسلام را نمی شناختند و با حکومت خلفا مبارزه می  کردند. مردم کرمان در تمام دوران خلافت اموی هازرتشتی ماندند و استخری – اصطخری – در کتاب (المسالک و الممالک) نوشته که در زمان او هنوز در فارس کثرت با زرتشتیان بوده است. مقدسی، صاحب کتاب (احسن التقاسیم)، اذعان دارد که درآن روزگار در جشن های خاص زرتشتیان هنوز بازارها را اذین می بسته اند و در عیدهای نوروز و مهرگان دیگر مردمان شهر نیز به آنان می پیوسته اند.

سید شهیدان اهل قلم آوینی


 
یک حدیث جالب از پیامبر گرامی اسلام (ص)
ساعت ۱٢:۱٢ ‎ب.ظ روز شنبه ۸ فروردین ۱۳۸۸  

 یک حدیث جالب از پیامبر گرامی اسلام (ص)

در مسافرت امسال در ایام نوروز به یکی از استانهای جنوبی کشور، یک حدیث جالب از نبی مکرم اسلام(ص) نظرم را جلب کرده و مرا به تأمّل وا داشت. در اینجا ضمن نقل آن خطورات ذهنیم از دیدن این حدیث را نیز برایتان نقل می کنم.

حدیث از پیامبر گرامی اسلام (ص):

کودکان را به پنج دلیل دوست دارم؛

1- "گریه می کنند" چرا که گریه کلید بهشت است.

2- قهر می کنند ولی زود آشتی می کنند چرا که دلی بی کینه دارند.

3- چیزی را زود خراب می کنند چون دلبستگی به دنیا ندارند.

4- با خاک بازی می کنند چون غرور ندارند.

5- هر چه دارند می خورند چون غم فردا ندارند.

------------------------------------------------------------------

1- واقعاً گریه نیاز بشر برای صیقل قلب و روح است. اگر قادر به گریه کردن نیستید، بایستی در عملکرد و رفتار خود و سیر تکاملیتان تجدید نظر کنید.

2- کینه، ریشه خیلی از مفاسد و جنایات اجتماعی و خانوادگی است. که مرز شناسائی برای مقابله با آن عدم بازگشت سریع به متخاصم غیر مغرض است که قصوری از طرفین موجب اختلاف و تنش بین آنها شده است.

3- وابستگی و دلبستگی به دنیا، استقلال تصمیم و حرکت صحیح را از فرد سلب می کند. خیلی از نابسامانیها و ناهنجاریهای سیاسی و اقتصادی نیز ریشه در همین دلبستگی به مادیات و دنیاست.

4- اصطلاح خاکی بودن را خیلی شنیده ایم. این یعنی بی آلایش و سادگی در رفتار و کردار با همنوعان و مردم اجتماع و خانواده است. در آیات قرآن آمده است با تکبر و غرور بر روی زمین گام برندارید. و در احادیث فراوان از ائمه معصومین صلوات الله اجمعین نیز نکوهش شده است.

5- این موضوع بیشتر در روزی و رزق می تواند ما را متوجه سازد. که برای امرار و معاش خود دچار نگرانی نشویم و به همین سبب مرتکب انواع انحرافات در کسب درآمد نگردیم.

امیدوارم که مورد استفاده واقع شود.


 
وصیت نامه چارلی چاپلین به دخترش
ساعت ٦:٢٩ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۸۸  

وصیت نامه چارلی چاپلین به دخترش

 

8_1.jpg

جرالدین دخترم،از تو دورم،ولی یک لحظه تصویر تو از دیدگانم دور نمی شود.اما تو کجایی؟در پاریس روی صحنه ی تئاتر پر شکوه شانزه لیزه...این را می دانم و چنان است که در این سکوت شبانگاهی،آهنگ قدمهایت را می شنوم. شنیده ام نقش تو در این نمایش پر شکوه،نقش آن دختر زیبای حاکمی است که اسیر خان تاتار شده است...

...جرالدین،در نقش ستاره باش اما اگر فریاد تحسین آمیز تماشاگران و عطر مستی آور گلهایی که برایت فرستاده اند تو را فرصت هوشیاری داد،بنشین و نامه ام را بخوان...من پدر تو هستم.امروز نوبت توست که هنرنمایی کنی و به اوج افتخار برسی.امروز نوبت توست که صدای کف زدنهای تماشاگران تو را به آسمانها ببرد.به آسمانها برو ولی گاهی هم روی زمین بیا و زندگی مردم را تماشا کن.زندگی آنان که با شکم گرسنه،در حالی که پاهایشان از بینوایی می لرزد و هنرنمایی می کند.من خود یکی از ایشان بودم.

جرالدین دخترم،تو مرا درست نمی شناسی.در آن شبهای بس دور با تو قصه ها بسیار گفتم اما غصه های خود را هرگز نگفتم.آن هم داستانی شنیدنی است.داستان آن دلقک گرسنه که در پست ترین صحنه های لندن آواز می خواند و صدقه می گیرد.این داستان من است.من طعم گرسنگی را چشیده ام.من درد نابسامانی را کشیده ام.و از اینها بالاتر رنج حقارت آن دلقک دوره گرد که اقیانوسی از غرور در دلش موج می زند.اما سکه ی صدقه ی آن رهگذر که غرورش را خرد نمی کند رانیز احساس کرده ام.با این همه زنده ام و از زندگان پیش از آن که بمیرند حرفی نباید زد.داستان من به کار نمی آید.از تو حرف بزنم.به دنبال نام تو نام من است.

چاپلین،جرالدین دخترم،دنیایی که تو در آن زندگی می کنی دنیای هنرپیشگی و موسیقی است.نیمه شب آن هنگام که از سالن پرشکوه تئاتر بیرون می آیی،آن ستایشگران ثروتمند را فراموش کن.ولی حال آن راننده تاکسی را که تو را به منزل می رساند بپرس.حال زنش را بپرس و اگر آبستن بود و پولی برای خرید لباس بچه نداشت،مبلغی پنهانی در جیبش بگذار

به نماینده خود در پاریس دستور داده ام فقط وجه این نوع خرجهای تو را بی چون و چرا بپردازد.اما برای خرجهای دیگرت،باید برای آن صورت حساب بفرستی

دخترم جرالدین،گاه و بی گاه با مترو و اتوبوس شهر بگرد.مردم را نگاه کن. زنان بیوه و یتیم را بشناس و دست کم روزی یک بار بگو:"من هم از آنها هستم."تو واقعا یکی از آنها هستی.هنر قبل از آنکه دو بال دور پرواز به انسان بدهد،اغلب دو پای او را می شکند.وقتی به مرحله ای رسیدی که خود را برتر از تماشاگران خویش بدانی،همان لحظه تئاتر را ترک کن و با تاکسی خود را به حومه ی پاریس برسان.من آنجا را خوب می شناسم.آنجا بازیگران مانند خویش را خواهی دید که از قرنها پیش زیباتر از تو،چالاکتر از تو و مغرورتر از تو هنرنمایی می کنند.اما در آنجا از نور خیره کننده ی نورافکن های تئاتر شانزه لیزه خبری نیست.نورافکن کولی ها تنها نور ماه است.نگاه کن،آیا بهتر از تو هنرنمایی نمی کنند؟اعتراف کن.دخترم...همیشه کسی هست که بهتر از تو هنرنمایی کند و این را بدان که هرگز در خانواده ی چارلی چاپلین کسی آنقدر گستاخ نبوده که یک کالسکه ران یا یک گدای کنار رود سن یا کولی هنرمند حومه پاریس را ناسزایی بگوید .

دخترم،جرالدین،چکی سفید برای تو فرستاده ام که هر چه دلت می خواهد بگیری و خرج کنی.ولی هر وقت خواستی دو فرانک خرج کنی،با خود بگو سومین فرانک از آن من نیست.این مال یک فرد فقیر گمنام می باشد که امشب به یک فرانک احتیاج دارد.جستجو لازم نیست.این نیازمندان گمنام را اگر بخواهی همه جا خواهی یافت.اگر از پول و سکه برای تو حرف میزنم برای آن است که از نیروی فریب و افسوس پول،این فرزند شیطان،خوب آگاهم.......

من زمانی دراز در سیرک زیسته ام و همیشه و هر لحظه برای بندبازان بر روی ریسمانی بس نازک و لرزنده نگران بوده ام.اما دخترم این حقیقت را بگویم که مردم بر روی زمین استوار و گسترده،بیشتر از بندبازان ریسمان نااستوار سقوط می کنند.

دخترم،جرالدین،پدرت با تو حرف میزند.شاید شبی درخشش گرانبهاترین الماس این جهان تو را فریب دهد.آن شب است که این الماس،آن ریسمان نااستوار زیر پای تو خواهد بود و سقوط تو حتمی است....روزی که چهره ی زیبای یک اشراف زاده ی بی بند و بار تو را بفریبد،آن روز است که بندبازی ناشی خواهی بود.بندبازان ناشی همیشه سقوط می کنند

از این رو دل به زر و زیور مبند.بزگترین الماس این جهان آفتاب است که خوشبختانه بر گردن همه می درخشد....اما اگر روزی دل به مردی آفتاب گونه بستی،با او یکدل باش و به راستی او را دوست بدار و معنی این را وظیفه ی خود در قبال این موضوع بدان.به مادرت گفته ام که در این خصوص برای تو نامه ای بنویسد.او بهتر از من معنی عشق را می داند.او برای تعریف معنی عشق،که معنی آن یکدلی است شایسته تر از من است .

دخترم،هیچ کس و هیچ چیز را در این جهان نمی توان یافت که شایسته آن باشد که دختری ناخن پای خود را به خاطر آن عریان کند.....برهنگی بیماری عصر ماست.به گمان من تن تو باید مال کسی باشد که روحش را برای تو عریان کرده است

دخترم جرالدین،برای تو حرف بسیار دارم ولی به موقع دیگری می گذارم و با این پیام نامه ام را پایان می بخشم:

انسان باش،

پاکدل و یکدل؛

زیرا که گرسنه بودن،صدقه گرفتن و در فقر مردن،هزار بار قابل تحمل تر از پست و بی عاطفه بودن است.


 
سال اصلاح الگوی مصرف
ساعت ۱٢:٢٦ ‎ب.ظ روز شنبه ۱ فروردین ۱۳۸۸  

سال اصلاح الگوی مصرف

عکس هایی از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای- مد ظله العالی - 42.jpg

اینکه دارای اشکالاتی در مصرف هستیم، موضوع مورد توافق همه اهل فن و قاطبه مردم است. لذا اهمیت آن مقام معظم رهبری را بر آن داشت جهت تحول در مصرف، مردم و مدیران کشوران را به سمت بازبینی و تغییر در الگوها توجه دهند.

مصرف گرائی و اسراف در استفاده از امکانات چه در جنبه شخصی آن و چه در ابعاد ملی معضلی است که کشورمان را چند سالی است به جهاتی نگران کننده سوق می دهد.

اما بحرانی ترین بخش مصرف در ایران، استفاده و مصرف بی رویه و خارج از استاندارهای جهانی انرژی است.

مصرف انرژی در ایران شامل انرژی های فسیلی، برق، آب و ... در مقایسه با متوسط مصرف جهانی بسیار بالا و بیش از 5/2 برابر است. این وضعیت، اهمیت بازبینی و تغییر در نگرش به مصرف و مدیریت تولید و توزیع انرژی را نشان می دهد.

گزارشهای موجود شرایط خوبی را از وضعیت کنونی و چشم انداز منابع و مصرف انرژی کشور نشان نمی دهد.

به دلیل اهمیت موضوع ((تولید و مصرف انرژی)) یک مقاله با عنوان "درباره‌ی سیاست‌گذاری و مدیریت تکنولوژی در بخش انرژی ژاپن" ، تهیه شده توسط گروه نفت و گاز کانون تحلیل‌گران تکنولوژی ایران(ایتان) که به مقایسه وضعیت مدیریت انرژی در ایران و ژاپن می پردازد به نقل از خبرگزاری ایسنا، یک خبر به نقل از سایت پترونیوز از قائم مقام معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت در مورد ((وضعیت مصرف انرژی در ایران)) و بالاخره نقل یک خبر از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از مدیرکل برنامه ریزی انرژی وزارت نفت از ((روند مصرف انرژی در کشور)) برایتان انتخاب کرده ایم که در زیر به انعکاس آن خواهیم پرداخت. امید که همه ما در مصرف انرژی که بخش عظیمی از مصرف ما را شامل میشود تجدید نظر کرده و شرایط مناسبتر مادی و معنوی را برای خود و جامعه امان فراهم سازیم. و مدیران کشور در بخش های مرتبط با انرژی در وزارت نیرو، نفت، صنعت و معدن، فن آوری اطلاعات و ارتباطات و علوم و فن آوری اطلاعات و شاید باید گفت در تمام وزارت خانه ها و سازمانها چه دولتی یا غیر دولتی به ظاهر غیر مرتبط، با بالا بردن راندمان بهره وری و بهبود کیفیت تحولی نوین در مصرف انرژی در کشور بوجود آورند.

 

جهت مطالعه بقیه مطالب، گزارش و خبر بر روی ادامه مطلب کلیک کنید